sobota, 21 listopada 2015

Gadżety kuchenne Cz. 2

Witam Was w kolejnej części o gadżetach kuchennych! 

Dzisiaj już ostatnie propozycje kuchenne. Pierwszą część znajdziecie tutajPrzedstawię Wam kilka tańszych propozycji, ale również kilka droższych. Zapraszam!



1. Pojemnik i krajacz do kiwi Vacu Vin, Klik, 10 zł
2. Obierak do cytrusów Vacu Vin, klik 9 zł


Pierwsze w zestawieniu znajdują się gadżety do owoców. Są tanie, dobrze wyglądają i na pierwszy rzut oka wzbudzają ciekawość. Co prawda, pojemnik i krajacz do kiwi trochę mnie zawiódł, bo spodziewałam się, że sam zajmie się owocem, gdy ja będę pachnieć. Otóż nie. W pojemniku znajdują się odpowiednio wyprofilowane łyżeczki, oraz nożyk, które ułatwiają rozcięcie i wyciągnięcie kiwi. No dobrze, jest tani gadżet, fajny pojemnik i powiedzmy sztućce. Nie trzeba brać ze sobą domowych. Właściwie sama nie wiem. Potrzebne? Mnie nieee. Kolejny jest obierak do cytrusów z tej samej firmy. Uważam, że pomysł jest fajny, gadżet mały, tani. Właściwie same plusy. Ciekawi mnie czy jest ostry. Dałabym mu 6/10 punktów. Może dalej będzie lepiej.



1. Separator do jajek, Klik, 25 zł
2. Separator do żółtek-rybka Yolkfish Peleg Design, Klik, 45 zł


A teraz jajcarnie. Powyżej znajdują się dwa gadżety, różnią się cenę, ale mają tą samą zasadę działania. Należy przyłożyć naciśniętego kurczaka lub rybkę do żółtka i zassać. Czy potrzebne? W sumie? Może... Nie wiem, który z przedstawionych bym wybrała. Kurkę znoszącą żółtko, czy rybkę wypluwającą? Jeśli jesteście ciekawi, zachęcam Was do poszukiwań w internecie, tam dopiero znajdują się perełki. Nie będę linkować, ale znany jest projekt Peter Petrie Egg Separator. Jednak nie polecam na dzień matki. W związku z tym, powyższe wydają się być fajnym pomysłem. 



1. Siekacz do czosnku Chefs'n Garlic zoom, Klik, 67 zł
2. Sylicone Zone Obierak do czosnku pomarańczowy, Klik, 28 zł

Czy Wy też nie lubicie wyciskać czosnku przez praskę? Ehh, wyciskanie to nic, ale umycie praski to wyzwanie dla bohatera. Nawet zmywarka nie daje rady. Jak żyć? Z pomocą przychodzą nam świetne gadżety. Pierwszy z nich łączy zabawę z gotowaniem. Zabawa jedzeniem? No wiem, wiem... Należy napełnić pojemnik czosnkiem a następnie kilka razy przejechać po blacie. Proste? Pewnie. A może ktoś z Was uważa, że 67 zł to za dużo, nie ma sprawy. Tutaj znajdziecie tańszy odpowiednik za jedyne 15 zł. Poczułam się właśnie jak prezenter w zakupach Mango. :P Za to druga opcja przedstawiona powyżej to jest coś. Cena całkiem niezła, a co to? To obierak do usuwania suchych łupinek z czosnku. Czyli to co zwykle robimy nożem albo palcami robi za nas sylikonowe narzędzie...w kształcie główki czosnku. Oczywiście! A jak to działa? Należy włożyć kilka ząbków czosnku i lekko zrolować, przyciskając do blatu. Obierak nadaje się także do zmywarki. To jest coś fajnego! Daje 10/10.



1. Kuchenny strażnik palców, Klik, 18 zł


Oj jak to by się przydało każdej kobiecie! W tym roku, pierwszy raz w życiu miałam przepiękne, długie paznokcie, mocne i zadbane. A dlaczego miałam... No właśnie, jednego straciłam krojąc cebulę...drugiego złamałam podnosząc torebkę (że niby za ciężka?). Generalnie mam pecha w tym zakresie. Wróciłam do krótkich paznokci, ale teraz obawiam się o swoje palce! Ten gadżet jest świetny. W dodatku nazywa się strażak palców! Kupię!



1. Trzepaczka Gloria, Klik, 57 zł
2. Mieszacze elektryczne Uutensil Stirr, Klik, 94 zł
3. Trzepaczka Twist, Klik, 59 zł 


Trzepaczki! Trochę droższe zestawienie. Zawsze mam problem, gdzie trzymać swoją metalową. Może warto więc zaopatrzyć się w którąś z tych wersji powyżej. Przyznajcie sami, trzepaczka Gloria wygląda tak dostojnie, że kto z Was użył by jej do roztrzepania czegokolwiek… Jeśli chodzi o mieszacze elektryczne, to odsyłam Was do filmiku zamieszczonego na stronie, trochę śmieszne wydało mi się ich działanie, ale w końcu to gadżet i wygląda nieźle. Trzepaczka Twist to chyba idealne rozwiązanie dla mnie. Świetnie nadaje się do przechowywania. Praktyczna! 



1. Forma do pieczenia paluszków Lékué Sticks, Klik, 66 zł
2. Wałek Dinosaur, Klik, 59 zł
3. Siekacz do wyrabiania kruchego ciasta Cuisipro, Klik, 67 zł


A ta część powinna być poświęcona mojej przyjaciółce Madzi. Liczę szczerzę, że dostanę teraz ciasteczka z dinozaurami! Wałki ze wzorami to świetne rozwiązanie zwłaszcza, gdy chcemy przyciągnąć dzieci do kuchni. Znalazłam również takie z serduszkami, autami, czaszkami (świetne na Halloween- trochę się spóźniłam). Z kolei siekacz do wyrabiania kruchego ciasta, mógłby mi przywrócić wiarę w robienie kruchych ciasteczek… Jeśli chodzi o formę do pieczenia paluszków, cóż może nie jest najbardziej potrzebna u mnie w kuchni, ale takie swoje paluszki, może jako dodatek do przystawek, dań głównych, może jako przekąska przed telewizorem? Po prostu gadżet. Niezbyt potrzebny, ale ja nigdy się z takim nie spotkałam, więc wstawiam.


Na koniec trzy fajne pomysły. Pierwszy z nich, koszyk do gotowania na parze, został przez nas przetestowany. O wyższości gotowania warzyw na parze, od gotowania w wodzie, nikogo nie trzeba przekonywać. Pojemnik świetnie spełnia swoją funkcję i skoro moja połowa stwierdziła: jest świetny to uwierzcie. Jeśli chodzi o pojemnik na wykałaczki, trochę mnie rozśmieszył, ale właściwie wykałaczki są do zębów, czy można bardziej to zobrazować? Świetny prezent dla przyszłego dentysty! A może właśnie dentyści powinni je dawać? Na koniec praktyczny gadżet do odmierzania ilości makaronu. Ja zawsze mam problem, ile makaronu ugotować. Albo jest za dużo, albo za mało. Coraz częściej możecie znaleźć takie miarki na opakowaniu makaronu, ale ten gadżet jest niezły, tylko czy uwzględnia apetyt domowników czy może działa dietetycznie?



1. Koszyk do gotowania na parze Lotus, Klik, 59 zł
2. Pojemnik na wykałaczki Propaganda Pick-A-Tooth, Klik, 50 zł
3. Miarka do makaronu Spaghetti, Klik, 35 zł


Tym sposobem dobrnęłam do końca zestawienia. Nie wiem jak Was, ale mnie niektóre z tych gadżetów zaskoczyły. Kilka spodobało mi się bardzo jak np. dziadek do orzechów z poprzedniego posta czy obierak do czosnku. 


Pozdrawiam Was ciepło,
Kasia